Realizacja założeń Wizji i Misji Przedszkola nr 11 jest możliwa, gdyż:
Nasze Przedszkole położone jest w spokojnej dzielnicy, oddalonej od głównych arterii komunikacyjnych, w pięknym dużym ogrodzie, gdzie zgromadzono bogaty drzewostan składający się z drzew owocowych, parkowych i iglastych, gdzie zorganizowano Zapachowy Ogród Ziołowy oraz zorganizowano Zieloną salę do prowadzenia zajęć edukacyjnych na świeżym powietrzu.
- Przedszkole oferuje godziny otwarcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Rodziców: w roku szkolnym: 6.00 – 17.00;
- Działalność dydaktyczno-wychowawcza prowadzona jest w oparciu o nową Podstawę Programową, dopuszczony do realizacji Autorski Program wychowania przedszkolnego „Pod czterolistną koniczynką – wychowanie do wartości” uzupełniony treściami tworzonych przez Nauczycieli Programów własnych:
- Programu innowacyjnego „Dodajmy dzieciom skrzydeł” – rozwijanie postawy twórczej i samodzielności dziecka z wykorzystaniem wybranych technik C. Freineta
- Programu innowacyjnego „W przyszłość z komputerem” – budowanie podstaw dziecięcych kompetencji w zakresie technologii komputerowej
- Programu innowacyjnego rozwijającego uzdolnienia matematyczne w ramach miejskiego eksperymentu matematycznego wg indywidualnie dedykowanego programu prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
- „Czytam sam” – wspomaganie umiejętności czytelniczych dziecka w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem elementów metody dr I.Majchrzak
- Program edukacji muzycznej „Tańczę, śpiewam i gram”
- Program edukacji językowej „C.Freinet w przedszkolu”
- „Tajemniczy ogród” rozwijanie postawy przyjaznej środowisku przyrodniczemu z wykorzystaniem wybranych technik technik C. Freineta
- „Mały Plastyk” – rodzinne spotkania plastyczne przy muzyce klasycznej
- Ponadto program wychowawczy i profilaktyczny realizowany jest w oparciu o autorski program „Recepta jak żyć z usmiechem”, program „Bezpiecznie i wesoło z Misiem Tulisiem” i program „Wiem, czuję, rozumiem – wychowanie do wartości”
- Przedszkole przystąpiło do Międzynarodowego Programu BiLingual Future – Dwujęzyczne Dzieci i przygotowanie do nauki języka angielskiego realizowane jest we wszystkich grupach wiekowych, każdego dnia z wykorzystaniem zasad Programu.
Zajęcia z dziećmi prowadzone są zgodnie z najnowszymi osiągnięciami pedagogiki i psychologii, metodami czynnościowymi i aktywizującymi:
- metoda dr I.Majchrzak: „Wprowadzanie dziecka w świat pisma”,
- metoda dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej: „Dziecięca matematyka”,
- techniki C.Freineta,
- Edukacja Przez Ruch D. Dziamskiej
- metoda dr P.Dennisona: „Gimnastyka mózgu”,
- metoda Dobrego Startu M.Bogdanowicz,
- metoda aktywnego słuchania, muzyki B.Strauss,
- metoda Ruchu Rozwijającego W.Scherborne,
- pedagogika zabawy,
- metoda Dramy;
Oprócz planowych zajęć realizowanych zgodnie z planami dydaktycznymi Nauczycieli, przedszkole proponuje także nieodpłatne zajęcia dodatkowe:
- język angielski dla wszystkich grup wiekowych w ramach podstawy programowej,
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci ze zdiagnozowanymi wadami postawy,
- indywidualne zajęcia logopedyczne zgodnie z diagnozą
- indywidualne zajęcia z psychologiem i pedagogiem specjalnym, zgodnie z potrzebami
- katecheza dla dzieci 5,6 letnich
- zajęcia komputerowe dla dzieci 5,6 letnich,
- zajęcia pływackie na basenie na terenie zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej dla dzieci 6,5 letnich
- zajęcia z elementami muzykoterapii we wszystkich grupach wiekowych
- „Slajdowisko”- popołudniowe spotkania z bajkami „ze starego rzutnika”
- „Ogród sztuk” – popołudniowe spotkania z różnorodnymi technikami plastycznymi
- „Klubik Zręcznej Rączki” – popołudniowe spotkania prowadzone metodą Edukacji Przez Ruch dla dzieci zagrożonych dysleksją
Dodatkowo Przedszkole oferuje także odpłatne zajęcia:
- zajęcia ogólnorozwojowe KARATE
- zajęcia ogólnosportowe w ramach Projektu ŚLĄZACZEK
- zajęcia baletowo taneczne
- FIGULINA: zajęcia sportowe i zajęcia ruchu sensorycznego
Zgodnie z założeniami autorskiego Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Przedszkole proponuje dodatkowe formy działań:
- projekt „Zielona Noc”
- projekt „Mały Traper”
- wyjazdy na „Zielone przedszkole” na przełomie maja i czerwca.
- zajęcia na basenie dla dzieci 5, 6 letnich
- „Tydzień integracyjny” dla nowo zapisanych dzieci i ich Rodziców. Spotkania odbywają się w ostatnim tygodniu wakacji i mają na celu złagodzenie trudności okresu adaptacyjnego. Dzieci wraz z Rodzicami spotykają się codziennie ze swoją Wychowawczynią na wspólnych zabawach i zajęciach.
- „Klub Rodzica” – adresowany do chętnych Rodziców dzieci 6 letnich. Spotkania mają na celu pogłębianie wiedzy i kompetencji wychowawczych Rodziny. Prowadzone są w formie aktywnych warsztatów. W czasie ich trwania Rodzice mają zapewnioną opiekę nad dzieckiem na terenie placówki
- systematycznie wydawana co miesiąc Gazetka CO SŁYCHAĆ W NASZYM MAŁYM ŚWIATKU z wkładką pedagogizującą POD-RĘCZNIK
Przykładowa tematyka spotkań:
- Potrzeby małego dziecka
- Agresja dzieci
- Postawy rodzicielskie
- Zasady wychowania
- Uczucia i emocje w wychowaniu
- Granice w wychowaniu
- Kara i nagroda w wychowaniu
- Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona