Przedszkole nr 11 w Chorzowie

Dzień drugi

UWAGA! BEZWARUNKOWO KAŻDA MAMA ZANIM ZACZNIE CZYTAĆ DALEJ, MUSI TO ZOBACZYĆ!!! WIĘC BEZ OBAW MAMO! WPISZ ADRES:  http://youtu.be/bjBDFJv9R6g

A teraz można już czytać :)!
Rano niezwykły spokój - a to przecież pierwszy poranek na tym Zielonym Przedszkolu. Ci Bohaterowie, którzy wstali wczesniej (np. 5.30!!!) cichutko sobie rysowali - nikt nie krzyczał, nie biegał po korytarzu, nie trzaskał drzwiami - jednym słowem błogi spokój, prawdziwa niedziela! Rzut oka za okno i błogi spokój o stan pogody, i uśmiechy na twarzach: mamy dzisiaj zaplanowaną wyprawę na Rusinową Polanę, więc to słoneczko za oknami zapowiada spełnione plany.

Ochoczo ruszyliśmy na śniadanie: oczywiście zupka mleczna - smakołyk dla MLEKOJADÓW, i chrupiące bułeczki na dokładkę. Udało się nam zdążyć ze wszystkim na czas tzn. na czas przyjazdu Busów. Zdążyliśmy: posprzątać, przyjąć poranną porcję leków, przyjąć przedlokomocyjną porcję leków, poszukać i ubrać właściwe buty, poszukać i spakować właściwe peleryny, poszukać i spakować butelki z wodą mineralną, spakować podkładki i ołówki do WARSZTATÓW ARTYSTYCZNYCH, uzupełnić ilość wody w butelkach, skorygować wybór i dokonać zamiany butów ... Uff! I tylko 5 minut po czasie zainstalowaliśmy się w busach! SUKCES!!! Kierowca był z nas dumny!

Drogą pełną widokowych atrakcji, dojechaliśmy do wejścia na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego na przystanku Wierch Poroniec. Stąd po opłaceniu WEJŚCIÓWKI, zdobyciu pamiątkowych pieczątek, pogadance o Parku Narodowym ... rozpoczęliśmy wspinaczkę - bo tak wygląda wymagający początek zielonego szlaku. Szybko wpadliśmy we właściwy rytm: marsz, odpoczynek, łyk wody, rzut oka na przyrodę wokół nas, na cudne widoki i ... dalej w drogę! Słonko nad nami dalej obiecująco świeciło, ale w dali, skaliste szczyty otulać się zaczęły szaroburymi, ciężkimi chmurzyskami. Ale słonko świeciło dalej.

Mijaliśmy ogromne połacie zniszczonego lasu - efekt grudniowych wichur. I kiedy już wchodziliśmy prawie na Rusinową Polanę, już podziwialiśmy z daleka schody prowadzące na Gęsią Szyję ... spadł deszcz! Najpierw nieśmiało, dając nam czas na ukrycie się pod pelerynami, i poszliśmy dalej... I weszliśmy na Rusinową Polanę... I zobaczyliśmy w kroplach padającego deszczu - JELENIA!  Prawdziwego, dzikiego, wolnego i dostojnego ROGACZA, ( który nas na początku wcale nie zauważył ani nie usłyszał -  tak pięknie potrafimy wędrować). I dopiero po chwili, z gracją pogalopował w kierunku lasu. A my? No cóż, nici ze zwiedzania bacówki! Poszliśmy dalej. a deszcz kapał, siąpił, lał, bębnił w nasze kaptury ... A my przeskakiwaliśmy małe strumyki, budowaliśmy kamienne przeprawy przez większe strumienie, nie zważając na wszechogarniającą nas mokrość, szliśmy dalej w nienajgorszych humorach, połykając krokami drogę znaczoną niebieskim szlakiem, aż do wyjścia z TPN na Zazadniej. Kiedy do końca drogi zostało nam jedynie 15 minut, Natalka wymyśliła matematyczny wierszyk: "15 minut to dwie ręce i jeszcze jedna więcej". Bardzo nas to pocieszyło, bo to przecież niewiele. No i faktycznie - zaraz potem zobaczyliśmy czekające już na nas Busy.

Ach, jak smakowały bułeczki na II śniadanie!
A kiedy dojechalismy do Poronina - znowu pełne słoneczko! Więc zostawiliśmy peleryny do wysuszenia, ozdabiając płot Pani Uli, i zostawiliśmy nasze buty do wysuszenia, ozdabiając podjazd Pani Uli - ciekawa instalacja artystyczna prawda?
Od razu poszliśmy się przebrać, osuszyć, umyć wybrudzone i przemoczone nogi, Posilić Podwieczorkowym Przysmakiem, Przyjąć Profilaktyczną Porcję Przeciwchorobowego Produktu, i w doskonałych humorach powędrować na dodatkowo regenerujący gorący rosołek i pyszne drugie danie: smażoną pierś kurczaka z ziemniakami i zieloną fasolką. Ależ to było pyszne! I nareszcie można było odpocząć pełnym brzuszkiem do góry. Ale bez przesady - nie za długo! Przecież trudy nie były takie, żeby nas wymęczyć! No i szybko zabraliśmy się do utrwalania tego co przeżyliśmy, czyli nasze WARSZTATY ARTYSTYCZNE, a potem: NA DWÓR! Bo słoneczko nadal pięknie świeciło! :) Na dworze sportowe szaleństwo: mecz, skakanki, paletki, skoki przez długi sznur ... przerywane częstymi słodkimi poczęstunkami: ciasteczka, banany, żelki (mamy przecież tyle rzeczy do jedzenia!) Zabawy jednak musiały być przerwane, bo Pani Ula już niecierpliwie wołała nas na kolację. Jeszcze tylko chłopcy przygotowali TRAWNIK do dzisiejszego najważniejszego zadania... I szybko wchłonęliśmy kolację... I szybko wybiegliśmy znów NA DWÓR, gdzie w promieniach zachodzącego słońca i przy wtórze śpiewających ptaków, wyczarowaliśmy KWITNĄCĄ ŁĄKĘ - czyli KWIATKI DLA NASZEJ MATKI - BO PRZECIEZ JUTRO ŚWIĘTO NASZYCH MAM!!! Więc na koniec, razem z zachodzącym słońcem, razem z chórem ptaków wyśpiewaliśmy GROMKIE STO LAT!!! ( Co możecie zobaczyć pod tym ważnym adresem:

MIŁEGO OGLĄDANIA, RADOŚCI I WZRUSZANIA! A DLA MAM: GRATULACJE, OWACJE
I BUZIAKI PRZESYŁAJĄ WSZYSTKIE DZIECIAKI!!!

Komentarze

# Dziękuje za wspaniałe życeniaArtur 2014-05-26 06:13
Dziękuje za wspaniałe 100 lat - bardzo udana niespodzianka. :-) Pozdrawiam i życzę wspaniałej pogody i zabawy w nadchodzących dniach.
Basia Gazda

# Wyjątkowo miły poranek:)anna mrzilek 2014-05-26 06:30
Ale piękna niespodzianka:) ! Bardzo dziękuję! Dużo słonka i dobrego humoru wszystkim życzę:) Pozdrowienia, Ania Mrzilek

# Ale niespodzianka!! !Beata Sikora 2014-05-26 06:42
Bardzo dziękuję za wspaniałe życzenia. Mam nadzieję ze dzisiaj dopisze Wam lepsza pogoda chociaż jak widać jesteście bardzo dzielni i deszcz jest dla Was nie przeszkoda ale kolejną przygodą! Pozdrowienia, Beata Sikora

# Piękna niespodziankaDorota Kupka 2014-05-26 07:09
A to niespodzianka!! BARDZO DZIĘKUJĘ, pewnie jak i każda dumna z Was MAMA. Pozdrowienia i dużo słonka :lol: Mama MikołajaK. Dorota,

# Pięknie dziękuję!Marzenna Koczara-Gawlyta 2014-05-26 08:44
Śliczne życzenia! Bardzo dziękuję! Kwiatki urocze :-)
Oby to sloneczko towarzyszyo Wam w kolejnych wyprawach!
Pozdrawiam, mama Ani.

# DZIEKIkala101 2014-05-26 11:11
Super poranek z takimi życzeniami i dzień weselszy. Rano jak tylko się obudziłam już miałam uśmiech na twarzy DZIĘKI Karolina Semeniuk

# Super!Ania 2014-05-26 12:45
Wspaniały prezent na pięknej łące :-) Życzę Wam dużo słonka, dobrego humoru i świetnej zabawy! Dziękuję i pozdrawiam gorąco wszystkich!

mama Natalki W.

# Buziaczki dla WszystkichMateusz 2014-05-26 20:49
Dziękuję bardzo była to najwspanialsza niespodzianka. Wywołała u mnie uśmiech, który mnie nie opuści przez cały tydzień. Jesteście wielcy. Dla każdej zastępczej przedszkolnej mamusi również najsłodsze życzenia. Dzięki Wam mogę spokojnie spędzać czas nad morzem za co bardzo dziękuję. Morze pozdrawia Góry i życzy tak wspaniałej pogody jak u nas bo bawicie się na pewno tak samo świetnie jak my. Trzymajcie się ciepło. Pozdrawiamy wszystkich Beata i Robert :-) .

# UDAŁO SIE WAM !!!Piekarz 2014-05-27 22:41
Uśmiech dziecka, to największa nagroda i radość dla rodzicow.Dziekuje za glosne 100-lat,jestem pod wrazeniem ale nie tylko ja.Babcia Halina rowniez i przekazuje pozdrowki dla dzieci oraz mowi szacun dla pan,ktore dostarczaja dziennie moc wrazen bo babcia rowniez sledzi bloga z zielonego przedszkola.Z pozdrowieniami KASIA i JACEK JANKOWSCY :lol:

# RE: Dzień drugiAgnieszka Wróbel 2014-05-28 11:15
Super niespodzianka! Dziękujemy bardzo :)
A Wróbel

Dodawanie komentarzy tylko dla zalogowanych użytkowników