Zielone 2024 dzień 7

Dzisiaj ani kogut, ani kury nas już nie budziły.

Ani jerzyki w gniazdkach nie świergoliły.

Jedynie łąką przechadzał się jeleń mały

i być może to on zrobił dzieciakom nocne kawały.

I dlatego się wcześniej obudziły …

I dużo rwetesu narobiły.

A po śniadaniu robota trudna.

A trudna dlatego –  no bo nudna.

Ale kto dobrze słuchał i pięknie współpracował,

na podwórko szybko pobiegł, bo się już spakował.

Ostatni mecz piłkarski, podglądanie kurek,

puszczanie baniek, oglądanie chmurek …

Na dobrej zabawie czas szybko leci,

a tu trzeba iść na obiad- chyba cieszą się dzieci?

Po obiedzie bajeczka- dla dzieci odpoczynek mały.

Bo trzeba znieść bagaże – dla dorosłych taki trening doskonały.

Teraz jeszcze długie pożegnanie …

Przepraszanie, dziękowanie, dziękowanie i machanie.

 

Droga była taka tego- nic nadzwyczajnego:

Najpierw Tatry pożegnali, potem nieco pospali

Ciastko zjedli, wody popili,

siku zrobili, ręce umyli.

Za bramki wjechali, z bramek wyjechali

I z WIELKĄ radością Rodziców powitali.

 

PS 1. Pedagogicznie:

Bardzo Wszystkim Rodzicom Dziękujemy za każdy rodzaj POMOCY i WSPARCIA: dobrze podpisany bagaż, słodycze – uzupełniające siły w czasie wędrówek, właściwą ilość telefonów o odpowiedniej porze, aktywność i komentarze „Na Grupie” – dawały poczucie stałego kontaktu, doskonale opisane leki, dodatkowe leki do naszej Zielono-Przedszkolnej Apteki, ZAUFANIE do NAS i WIARĘ w swoje dzieci, Waszą ODWAGĘ – by pozwolić im dorastać i usamodzielniać się, stanąć OKO W OKO  z takimi wyzwaniami jak: samodzielne mycie, przebieranie, sprzątanie, układanie piżamy pod poduszką, podnoszenie papierków, układanie wspólnych zabawek, wybieranie świeżej bielizny, chowanie brudnej, parowanie skarpetek, zachowanie ciszy i właściwe zachowanie, poszanowanie innych, godzenie się, negocjowanie, szukanie kompromisów, ponoszenie konsekwencji swego zachowania, dzielenie się, współpracę i wzajemne pomaganie …. i wiele innych zadań, których nawet nie jesteśmy do końca świadomi, a dzięki którym miały okazję przeżyć DUŻĄ LEKCJĘ WYCHOWANIA I SAMODZIELNOŚCI, A TAKŻE WSPANIAŁĄ PRZYGODĘ, która ( mamy nadzieję) na długo zostanie w ich wspomnieniach.

 

PS 2. Zielono przedszkolne dziecięce złote myśli:

– Cieszę się że jestem na zielonym przedszkolu bo mogę w końcu odpocząć od rodziców, oni ciągle rozkazują. Czasem trzeba odpocząć.

–  Ja to bym chciała zrobić nocleg 66 – 66 dni bez rodziców

– Cisza, spokój i ser

– Kupa musi śmierdzieć, każdy tak ma

– Taka wielka samica mnie ugryzła

-Co to jest halabarda? SIKIERA TAKA

– Rozładowała mi się bateria, idę spać

-Mnie mama też zapisze na komunę przy stadninie

-Jakbym była malutka jak mrówka to bym zamieszkała w makiecie

– Znowu mu wypadło jajko

 

PS 3. Matematycznie:

64 363  – to nie kwota dopłaty do kosztów Zielonego Przedszkola 🙂

                    – to nie ilość zjedzonych pierogów (choć to też była liczba imponująca)

                    – i nie jest to też długość zużytego papieru toaletowego

– ani ilość wyssanych tabletek na gardło ( w większości przypadków wysuszonych od niechęci do picia wody)

Jest to średnia arytmetyczna ilość przedreptanych kroków Nauczycielskich w ciągu Zielonego Przedszkola – DZIECIOM  należy do tego doliczyć niezliczoną ilość przebiegnięć po schodach: tam i z  powrotem, góra -dół

 

PS.4. Instrukcja do gry

Gra nie ma tytułu – trzeba go sobie wspólnie wymyślić

Gra zawiera: planszę, woreczek ze Skarbami oraz kostką i  drewnianymi pionkami

Gra rozpoczyna się na polu z Domkiem, a kończy się na polu z portretem mieszkańca domku

Celem gry nie jest do końca jak najszybsze dotarcie do domku, choć to też jest ważne. Ale przecież można być pierwszym w domku, ale nie zdobyć żadnych SKARBÓW – i wtedy nie ma ZWYCIĘSTWA: bo przecież podróżowanie nie polega na ściganiu się, zaliczaniu kolejnych odległości, ale na poznawaniu nowych miejsc, rozkoszowaniu się widokami, poznawaniem ludzi, rzeczy…: zbieraniem SKARBÓW

 JAK GRAĆ?

– zbierz dowolną ilość graczy, jeśli jest WAS więcej, wymyślcie co jeszcze może być pionkiem

– grę rozpoczyna ten kto wyrzuci 1 lub 6 (chyba że ustalicie inaczej)

– poruszamy się po kółeczkach białych i czerwonych

– pola czerwone oznaczają pola bonusowe: jeśli odnajdziesz wśród SKARBÓW pochodzący z danej okolicy – JEST TWÓJ ( można ustalić, że wygrywa ten, kto ma więcej SKARBÓW)

– jeśli nie ma SKARBU  z danej okolicy, wymyślcie dodatkowy BONUS: dodatkowy rzut, przesunięcie o kolejne pole …. A jeśli kiedyś będziecie w TATRACH możecie dodać do swojej gry kolejne SKARBY, wyznaczyć kolejne pola bonusowe

ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I AUTORSKIEGO BUDOWANIA WASZYCH GIER.

 

I tak upłynął nasz dzień siódmy – OSTATNI, a  Kto jest ciekawy

może o tym poczyta jutro do porannej kawy.

Ale  jutro: pomimo, że dzień będzie nowy, już nie będzie z nami nowej  przygody, nowych  rzeczy do poznania …

Ale pamiętać trzeba: czy słońce, czy deszcz? Nieważne – zawsze może być zabawa, przygoda i ciekawe zadania