Nasza oferta

Realizacja założeń Wizji i Misji Przedszkola nr 11 jest możliwa, gdyż:

Nasze Przedszkole położone jest w spokojnej dzielnicy, oddalonej od głównych arterii komunikacyjnych, w pięknym dużym ogrodzie, gdzie zgromadzono bogaty drzewostan składający się z drzew owocowych, parkowych i iglastych, gdzie zorganizowano Zapachowy Ogród Ziołowy oraz zorganizowano Zieloną salę do prowadzenia zajęć edukacyjnych na świeżym powietrzu.

  • Przedszkole oferuje godziny otwarcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Rodziców: w roku szkolnym: 6.00 – 17.00;
  • Działalność dydaktyczno-wychowawcza prowadzona jest w oparciu o nową Podstawę Programową, dopuszczony do realizacji Autorski Program wychowania przedszkolnego „Pod czterolistną koniczynką – wychowanie do wartości” uzupełniony treściami tworzonych przez Nauczycieli Programów własnych:
  • Programu innowacyjnego „Dodajmy dzieciom skrzydeł” – rozwijanie postawy twórczej i samodzielności dziecka z wykorzystaniem wybranych technik C. Freineta
  • Programu innowacyjnego „W przyszłość z komputerem” – budowanie podstaw dziecięcych kompetencji w zakresie technologii komputerowej
  • Programu innowacyjnego rozwijającego uzdolnienia matematyczne w ramach miejskiego eksperymentu matematycznego wg indywidualnie dedykowanego programu prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • „Czytam sam” – wspomaganie umiejętności czytelniczych dziecka w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem elementów metody dr I.Majchrzak
  • Program edukacji muzycznej „Tańczę, śpiewam i gram”
  • Program edukacji językowej „C.Freinet w przedszkolu”
  • „Tajemniczy ogród” rozwijanie postawy przyjaznej środowisku przyrodniczemu z wykorzystaniem wybranych technik technik C. Freineta
  • „Mały Plastyk” – rodzinne spotkania plastyczne przy muzyce klasycznej
  • Ponadto program wychowawczy i profilaktyczny realizowany jest w oparciu o autorski program „Recepta jak żyć z usmiechem”, program „Bezpiecznie i wesoło z Misiem Tulisiem” i program  „Wiem, czuję, rozumiem – wychowanie do wartości”
  • Przedszkole przystąpiło do Międzynarodowego Programu BiLingual Future – Dwujęzyczne Dzieci i przygotowanie do nauki języka angielskiego realizowane jest we wszystkich grupach wiekowych, każdego dnia z wykorzystaniem zasad Programu.

Zajęcia z dziećmi prowadzone są zgodnie z najnowszymi osiągnięciami pedagogiki i psychologii, metodami czynnościowymi i aktywizującymi:

  • metoda dr I.Majchrzak: „Wprowadzanie dziecka w świat pisma”,
  • metoda dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej: „Dziecięca matematyka”,
  • techniki C.Freineta,
  • Edukacja Przez Ruch D. Dziamskiej
  • metoda dr P.Dennisona: „Gimnastyka mózgu”,
  • metoda Dobrego Startu M.Bogdanowicz,
  • metoda aktywnego słuchania, muzyki B.Strauss,
  • metoda Ruchu Rozwijającego W.Scherborne,
  • pedagogika zabawy,
  • metoda Dramy;

Oprócz planowych zajęć realizowanych zgodnie z planami dydaktycznymi Nauczycieli, przedszkole proponuje także nieodpłatne zajęcia dodatkowe:

  • język angielski dla wszystkich grup wiekowych w ramach podstawy programowej,
  • gimnastyka korekcyjna dla dzieci ze zdiagnozowanymi wadami postawy,
  • indywidualne zajęcia logopedyczne zgodnie z diagnozą
  • indywidualne zajęcia z psychologiem i pedagogiem specjalnym, zgodnie z potrzebami
  • katecheza dla dzieci 5,6 letnich
  • zajęcia komputerowe dla dzieci 5,6 letnich,
  • zajęcia pływackie na basenie na terenie zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej dla dzieci 6,5 letnich
  • zajęcia z elementami muzykoterapii we wszystkich grupach wiekowych
  • „Slajdowisko”- popołudniowe spotkania z bajkami „ze starego rzutnika”
  • „Ogród sztuk” – popołudniowe spotkania z różnorodnymi technikami plastycznymi
  • „Klubik Zręcznej Rączki” – popołudniowe spotkania prowadzone metodą Edukacji Przez Ruch dla dzieci zagrożonych dysleksją

Dodatkowo Przedszkole oferuje także odpłatne zajęcia:

  • zajęcia ogólnorozwojowe KARATE
  • zajęcia ogólnosportowe w ramach Projektu ŚLĄZACZEK
  • zajęcia baletowo taneczne
  • FIGULINA:  zajęcia sportowe i zajęcia ruchu sensorycznego

Zgodnie z założeniami autorskiego Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Przedszkole proponuje dodatkowe formy działań:

  • projekt „Zielona Noc”
  • projekt „Mały Traper”
  • wyjazdy na „Zielone przedszkole” na przełomie maja i czerwca.
  • zajęcia na basenie dla dzieci 5, 6 letnich
  • „Tydzień integracyjny” dla nowo zapisanych dzieci i ich Rodziców. Spotkania odbywają się w ostatnim tygodniu wakacji i mają na celu złagodzenie trudności okresu adaptacyjnego. Dzieci wraz z Rodzicami spotykają się codziennie ze swoją Wychowawczynią na wspólnych zabawach i zajęciach.
  • „Klub Rodzica” – adresowany do chętnych Rodziców dzieci 6 letnich. Spotkania mają na celu pogłębianie wiedzy i kompetencji wychowawczych Rodziny. Prowadzone są w formie aktywnych warsztatów. W czasie ich trwania Rodzice mają zapewnioną opiekę nad dzieckiem na terenie placówki
  • systematycznie wydawana co miesiąc Gazetka CO SŁYCHAĆ W NASZYM MAŁYM ŚWIATKU  z wkładką pedagogizującą POD-RĘCZNIK

Przykładowa tematyka spotkań:

  • Potrzeby małego dziecka
  • Agresja dzieci
  • Postawy rodzicielskie
  • Zasady wychowania
  • Uczucia i emocje w wychowaniu
  • Granice w wychowaniu
  • Kara i nagroda w wychowaniu
  • Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona